tisdag, augusti 11, 2009

C.S.I Bureå. Klockan är 22:37.

Det har skett ett brott i våra lugna villakvarter. Ett brott, jag inte kan låta passera. Någon jävel har kört bil på vår nysådda gräsmatte-stump. I sann C.S.I anda har jag nu fotograferat däckspåren.

Imorgon ska jag analysera dem, och göra gipsavgjutningar. Måste nog även ringa Aschberg (eller Arooooo...va fan.....) och höra om han inte kan ta upp detta i efterlyst. Han eller hon ska fast för detta. Och jag tror att däckspåren kommer från en volvo. Eller kanske en annan bil. Jag är rätt så säker på att de kommer från en bil. Rätt så säker. Men imorgon tar jag fast suckern...

Just nu är denna special agent lite smått handikappad. Sträckte min Gluteus Maximus (läs: röven...) när jag sparkade bollar åt vovven. Det gör fantastiskt ont. Så mitt brottsbekämpande får vänta till imorgon.

Over and out

3 kommentarer:

Anolyon sa...

Är du säker på att det är aschberg som har efterlyst? Jag trodde det var Hasse Aro.. :)

Sara sa...

You say potato, I say potatooooo! :) Ett ärligt misstag, jag är inget fan av efterlyst ;)

Unknown sa...

Gubbe som gubbe!

Du får ligga i buskarna och spionera på alla förbipasserande!