onsdag, november 05, 2008

"det är bara du som lyckas med sånt här!"

...sa Emma glatt när jag berättade om dagens företeelser :) Hade nämligen stressat som fan för att hinna till jobbet, skulle då även plocka upp våran elev på vägen och hade sagt att jag skulle vara där kring 14.25. Och klockan var nu 14.24. Så, jag snabbskrev ett sms, och sa att jag blir nån minut sen. Sen rusade jag ut genom dörren, tittade på Kia, tänkte "du får mat när jag kommer hem" och stängde igen dörren. Utan att ta nycklarna. Och jag var utelåst. Så jag ringde eleven, och ringde sedan jobbet:
- Hej, det är Sara...du, jag börjar ju tre ida...
- Gör du? Det tror jag inte. svarar personen i andra änden.

Visade sig till slut att schemat var ändrat utan att det hade skrivits in, så jag var ledig. Värt. Ringde upp eleven som trodde att jag skämtade...men icke. Och ringde slutligen upp David och berättade att han inte behövde köra 180 hem.

- Du, det visade sig att jag var ledig ändå...så du behöver inte stressa, jag går över till någon tills du kommer hem...säger jag till honom.
-Okej, har du kläder på dig då? svarar han...
-Öööööh nä...jag far ju hemskt ofta till jobbet naken...
- Jag låste faktiskt ut mig i en morgonrock en gång, så jag tycker att det är en legitimerad fråga, svarar han.

Aaaah, då är det ju en helt annan sak för jag ha ju ofta morgonrocken på mig till jobbet. Eller så inte.
Försökte i alla fall våldgästa Carin, men hon var inte hemma. Och Emma jobbade, så i slutändan satt jag i trappuppgången i en timma tills Herr Nilsson kom hem och fipplade med mobilen. Gjorde ett roligt kollage för att fördriva tiden, men min mobbe ville inte lägga upp det... men det så ut ungefär nånting sånt här. Bara för att illustrera min väntan...

Ja, ni ser ju ungefär vart det spårade ur. Som tur var fick jag en stund att sitta och meditera (läs återigen fippla med mobben)
Lite senare vart det i alla fall hundprommis, och en riktigt lång sådan...i nära nog en och en halv timma allt som allt. Så nu är man lagomt mör i benen, blir att lägga upp dom och smaska lite godis. Mumma!

Dagens bästa svampbob, när svampbob och sandy bråkar om ifall det inte rymdgubbar eller inte och svampbob - som tror att det gör det - säger: Hur förklarar du då dansband som Thorleifs? Ja, vad ska man säga :D

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hehe, jag håller fortfarande fast vid det.. det är bara du som lyckas.. =) Hehe, härliga bilder.. och tur att David kom hem tillslut så du fick dig in.. annars hade det varit illa.. ;P

Anonym sa...

Hehe, det stämmer ju.. =P
Vilka härliga bilder, tur han kom tillbaka tillslut iallafall... så du fick komma in.. =)

Mitt sätt att se på saken ;) sa...

Haha! Sara, du är bara för härlig!! Att du inte ringde mej, är allt som oftast hemma :) Saknade dej på festen åsså, men kanske en annan gång? Kram Loella

Anolyon sa...

Haha, Klart vi säger till..:P Du kommer att få veta i bra förväg så du vet när och hur allt kommer gå till..;)
Haha...

Sandra sa...

meh, du kunde ha tagit dig en liten promenad till Bränntjälen medan du väntade :P

Anolyon sa...

Hej, Du har en utmaning på min blogg:)