tisdag, november 04, 2008

Gott & Blandat!


Gårdagens stora händelse: Kia fångade en godis i luften efter att ha haft den på nosen. Jag är så stolt som en mor när hon hör sitt barns första ord. Typ. Men, jag är faktiskt verkligen stolt.

Har varit lite lat med utmaningen som Emma skickade, men känner nu att jag måste ta itu med den...
Här är då 7 saker som ni mer eller mindre visste om mig:

1. Jag är dement. Tänk er farmödrar och mormödrar på ett ålderdomshem. Jag vart tvungen att skriva upp var och varannan av dessa saker på ett Willys-blad och sätta upp på kylen. Annars hade jag glömt sak nr. 1 när jag kommit till 3. Min pappa kan intyga detta.
(och nu är jag tvungen hämta listan...)
2. Jag var längst i klassen när jag gick i 6:an. Växte som en skyskrapa tills dess, sedan gick det bara utför. he he.
3. Jag är alltid sen. Alltid. EN FRUKTANSVÄRD TIDSOPTIMIST!!! Jag har förmodligen inte varit tidig någonstans sedan den 30 april, 1986. Ni kan ju gissa vad som skedde då. Lite ironiskt?
4. Jag älskar musik, hemmabiosystemet i vardagsrummet - stereon i köket - bilstereon. Och mp3:n när jag måste vandra mellan dessa punkter. Kan aldrig bli för mycket av det goda.
5. Köttsoppa, världens bästa mat. Bry er inte ens om att bjuda mig på nobelmiddag, ifall det inte är köttsoppa som bjuds. Ingen tryffel-pure för mig inte...nej tack.
6. Jag är en stor missbrukare. Av Ramlösa (vuxenpoäng tack.) och godis (okej, ta tillbaka poängen).
7. Jag tycker bättre om vintern än sommaren, mest för att det är jul i december. Och jag och julen kommer mycket väl överens.

Så, nu har jag uppfyllt min del. Och nej, jag tänker nog inte utmana någon vidare, men ni kan ju göra det ändå. Bara för sakens skull! :)

Och lite vinterbilder får förgylla detta inlägg, tyvärr är det 7,5 grader utomhus numera. Så, jag ska sitta och stirra på dessa snöiga bilder heeela kvällen så jag inte ser slasket utomhus. Blir bra det! :) Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: