fredag, november 28, 2008

Jag borde egentligen gå ut och gå...

...men jag iiiids inte. Det är som att luften går ur en när man inser att man är ledig, så istället sitter jag här och grymtar över att youtube anser att mitt internet inte är nog snabbt...och Kia värmer mina fötter medan jag gör detta. Arbetsfördelning kallas det.
Dessutom var det en glad överraskning eftersom jag var helt säker på att jag jobbade i helgen, och inställd på det. Nu känns det lite konstigt. David hade även lovat att städa imorgon eftersom jag jobbade, och att jag skulle få skriva en lista med mat jag ville äta hela helgen. Så när jag fick veta att det var ett misstag och att jag inte jobbade försökte jag desperat få våldgästa någon av mina arbetskamrater mellan 15-21.30 på lördag och 07-16.30 på söndag. Gick väl sådär...bye bye matlista. snyft.

Jag var ju dessutom på ljusparty förra veckan (jag råkade skoja och kalla det kokainparty eftersom vi sniffade så mycket, what can i say - man blir lite skadad.) Värdinnan hade dessutom valpar, kolla in:


Idag hade jag dessutom absurt baggy byxor på mig, kändes lite kul och provokativt eftersom vi hade en kurs med jobbet där de flesta var 40+ och utbildade psykologer eller nåt sånt. Och för varje kommentar om att dra upp dom, så svarar jag bara:
- "Eller så drar du ner dina lite"
funkar definitivt varje gång. Tro nu inte att jag hade underkläderna framme eller så, dom var faktiskt sydda för att vara väldigt baggy. Typ grenen vid knäna - mode. Kommer dessutom aldrig att glömma insändaren i Norran, där en äldre kvinna tyckte det var så hemskt med unga killar som visade underkläderna...och kanske lite till. Eller som hon beskrev det "tänk er - unga killar -vad som kommer att hända när tjejerna känner lukten av stjärtskåra" lite omformulerat säkert, eftersom det var länge sen jag läste det - men i det stora hela stod det så. Och då är min fråga, hur vet hon hur stjärtskåra luktar?

Dessutom tycker jag hon skulle ge dom lite cred, särskilt efter att jag själv provat på deras liv i en dag nu. Försök inte ens att gå lite snabbare - det finns inte, ta sig in/ut ur bilar är verkligen inte lätt. Testa bara en sån enkel sak som att gå i trappa. Tycker damen ska fundera lite mindre på hur stjärtskåra luktar, och lite mer på prestationen i att ta sig in i en bil med grenen vid knäna.

Nä nu ska jag föra lite oväsen, jag är ensam hemma i hela huset. Ett sådant här tillfälle kan inte missas...men först borde jag verkligen gå ut. Peace out.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Du borde egentligen vara med sandra en dag bodce rubriken ha som rubrik :P

Anolyon sa...

Haha låter ju bra det..:)
Joo, vi får väl hitta på nå en annan helg..:)Peder jobbar i helgen.. Han har äntligen fått jobb igen..