torsdag, mars 18, 2010

Är det sanning? Kl. är 14.56.


Måste man verkligen tvätta nya barnkläder innan man (eller barnet, ööööh) använder dom för första gången? Finns det ingen klausul med den regeln som säger att man KAN få slippa, om man inte har en tvättmaskin? Är man en vansinnigt dålig mamma om man tänker, nja...jag kanske skippar det? Säg mig ni?
Dessutom börjar det nog redan blinka rött på mammometern. Jag har nämligen lyssnat på Bon Jovi för att lära mig bebis-sånger. Tror det kommer att funka, eftersom han har mycket "baby" i sina låtar. I och för sig kanske han menar på ett annat sätt. Men.
Bevis nr 2, bed of roses.
"I wanna lay you down on a bed of roses" solklart. Man vill att bebisen ska få sova mjukt och gott.
"For tonight I sleep on a bed of nails" Ge dom dåligt samvete. Det äldsta föräldraknepet i boken.
Det är ju en barnvisa. Nu åter till helgstädningen. Den kommer lite tidigt i veckan, eftersom imorgon är en busy dag. Skoj dock.
Over and out.


5 kommentarer:

Rammi sa...

Äh skit i o tvätta, han kommer ändå skita ner sig ;D

Rammi sa...

Skit i o tvätta. Han kommer ändå skita ner sig på en gång ;D

Maria K sa...

Är en dålig mamam och tvättar inte mina barns kläder före första användning. De kommer att hata mig resten av livet.. ;)

Anonym sa...

du behöver inte men de kan finnas ämnen på bebis kläder som bebis reagerar på och får utslag av, dom är ju känsliga dom små!:)

//frida ( www.shooooo.blogg.se )

Sara sa...

Tack Maria :) Då kan vi vara dåliga mammor tillsammans! :)