onsdag, mars 17, 2010

Hur kan man ha en dålig dag? Kl. är 12.24.

När det är så vackert ute? Man skulle kunna vara tvungen dra sig upp ur sängen, för att ens vanliga barnmorska var sjuk och ersättaren bara hade en oförskämt tidig tid. Man skulle kunna fastna med jättemagen mellan en plywoodskiva som ligger på uppfarten och väntar på att kapas, och en liten röd bil med flak. Man skulle även kunna köra en bra bit, och komma ihåg att man glömt det obligatoriska urinprovet hemma (fräscht, jag vet.) Sedan skulle man även kunna åka kana nerför bron när man vänt om för att hämta det, en härlig kana med benen rakt upp i luften. Barnmorskan skulle även kunna vara en skum liten tomte, med en gnutta sadism i (mitt nästa inlägg kommer förmodligen vara: saker man inte vill att ens barnmorska ska säga/göra). Allt det här skulle kunna leda till en dålig dag. Men det ska det inte få göra. Jag ska nämligen laga Törnrosa pannkakor till lunch, med blåbär. Från Shrek´s kokbok. Den bästa kokboken. Det bästa receptet på en bra dag.
Och dom är inte alls särskilt nyttiga, men det gör inget eftersom min nya barnmorska tyckte det var en rolig idé att avrunda uppåt ett kilo på vägningen. Så skulle jag "ha igen det senare". Tack för den briljanta idén.


Nu blir det pannkakor, tupplur, promenad i solen och en hel massa mys. Det här kommer fortsättningsvis vara en toppendag. Så det så.


Over and out.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad var det för stolpskott du träffade på? Var det Karin?

Unknown sa...

Jag minns då inte vad de brukar ta upp om tiden efter. Vill minnas att de ändå inte tar upp det viktigaste: babyblues. Om du får åka hem i god tid och får BB-hemvård så får du bra uppföljning. Mycket bättre än om man stannar en massa dagar. Har ju testat båda.

Carin sa...

vart har du fått tag i Shrek´s kokbok??? e riktigt sugen på den :) Kram Carin o Nova

Sara sa...

CARIN! Hittade den på Maxi i somras, men den finns säkert att få tag på nätet eller i någon affär :) Den är verkligen rolig, och det är barninspirerad mat - vilket passar mig perfekt! :) Hoppas du hittar den!