söndag, mars 14, 2010

Gravidkrämpor? Kl. är 14.03.

Jag vet att jag förärats med en väldigt snäll graviditet. Men ibland kan jag läsa vad andra gravida skriver och förundras. Dom har känt efter. Upptäckt en ny krämpa och slängt sig på datorn för att skriva om den - och det enda jag tänker är, krämpa? Så där har ju jag känt sen sjätte månaden. Jag tänker bara på vad det är som faktiskt sker. Att inuti min mage håller en ny människa på att tillverkas. Det finns inte en högtekneologisk maskin på jorden som skulle kunna tillverka en ny människa, men i min mage sker det. Och för att den ska kunna komma ut ommöbleras mitt skelett en aning. Allt det här är ju fantastiskt!

Jag tror inte att min graviditet är helt krämp-fri, men om jag ställer det i proportion till vad min kropp gör - då ÄR den krämpfri.

Djupt va? Vecka 37 idag.

Over and out.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Förstod inte riktigt krämpan.

Snart dags för dej nu! Börjar faktiskt känna att det inte är så långt kvar här heller :-) Det här har nog varit min snällaste graviditet så här långt. Ser fram emot kvinnans eget maraton :-)

Ida sa...

Du är gullig. Visste att du skulle vara gravid och ha den här inställningen, det är därför jag älskar dig! (Och för att du låter mig gnälla om mina krämpor utan att klaga på mig)

Unknown sa...

Småsystrar måste få gnälla lite Ida. Det ligger i deras natur. Det vet man som storasyster och det är ett lass man får dra ;-)

Underbar morgon! Förkyld och uppe före barnen. Känner ändå glädje över det livet ger idag.

Kan hålla med dej Sara att om man tror att en graviditet går smärtfritt förbi så är man naiv. Och tänk vilken chock det kommer att bli om de dessutom tror att det inte gör ont att föda?! Jag menar bowlingklot genom ett hål som definitivt inte är så stort. Jag tycker det är jobbigt när den totala smärtan i kroppen är så stor att värktabletterna efter två timmar inte funkar och man har så ont att man svettas och har svårt att andas.

Jag hoppas på att jag föder mindre ovanligt den här gången. Vidöppen hjässbjudning ska visst vara ovanligt en gång och jag har fött båda i det läget. Nåja, det är ju inte så att man kommer undan ändå :-)