tisdag, mars 16, 2010

Så vet man att ens jacka har för många fickor. Kl. är 21.50.

Efter en supermumsig middag hos syster, begav jag mig till vattengympa. Var rätt så säker på att jag tagit mobilen med mig, men den fanns ingenstans att finna när jag var framme vid badet. Svor aningens åt att jag tappat den, och den förmodligen var i någon finnig rackarunges ägo. Efter vattengympan kollade jag igenom jackan en extra gång. Och fann fickor som inte var så självklara som man kan tro. I den högra fann jag en banan, som hade sett sina bästa dagar. För fyra veckor sen (Man tycker ju att den borde ha luktat...men icket). Och i den vänstra -mobilen! Det är en magisk jacka.




Hittade en överraskning när jag kom hem (ja, mer överraskande än bananen). Min söta svärmor hade varit förbi, och lämnat en kasse på dörren. Hon har sytt två söta bebisfiltar, en av dom kommer att åka direkt ner i vagnen - för den passar så bra där! Och inte nog med det - hon har även virkat en superfin mössa. Lila och grön och vit. Att ha en sådan svärmor - det är lycka det! Det blir nog ett besök där imorgon, kanske kan framkalla lite Dolph-sparkar som hon kan få känna.

Imorgon står för övrigt besök hos barnmorskan på schemat. Ska bli lika spännande som alltid, lyssna på hjärtljud och så. Hittills har det varit 154, 153, 160 och 144. Vad det blir imorgon får vi se då!

Over and out.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Sparkar, hmm.. nä den där i din magen vill ju inte sparka då jag ska känna.. då är den stilla.. hoppas hon få mer lycka :P

catrine sa...

ojojoj så himla fint du har gjort...Simon å thomas - släng er i väggen...
blir så himla imponerad av din talang... du är ju bara bäst Sara... Dolph,,, eller Signe eller ?? kommer att stormstivas i sitt barnrum... VAR STOLT SARA!!!!//Catrine