måndag, mars 29, 2010

You know the drill. Kl. är 05.52.

Och jag är vaken - för ovanlighetens skull. Denna morgon startade dock annorlunda. Jag vaknade mitt i en dröm, om Dolph. En gång tidigare har jag drömt om Dolph, väldigt tidigt - typ v.15. Det var dock inga detaljer ifall det var en pojke eller flicka då. Det tydligaste minnet var hur jag satte Dolph i baksätet på bilen, utan bilbarnstol och tog en tur. Dolph studsade runt som en kula i ett flipperspel. (Barn verkar vara tåligare än man tror, iaf om man ser till mina drömmar...) Men eftersom det var så tidigt var jag ganska säker på att detta var något slags uttryck för min osäkerhet som mamma (eller något annat bullshit).


Inatt drömde jag då igen om bebben. I vecka 39. Och innan ni börjar fråga om jag vet kön eller så, måste jag bara nämna att det togs inte direkt upp sådant. Dolph var nämligen ett lamm... Vet inte ens om det var ett pojk eller flick lamm. Jag kommer bli en sådan bra mamma (eller?).
Det var i alla fall nog för att ge mig förvärkar - så idag blir det två alvedon.




Nu ska jag lägga mig och nanna ett tag till. Har varit så lyckligt lottadad att få ha David med mig denna morgon. Mysigt. Han ska iväg och jobba förmiddag - vilket betyder att han kan vara hemma och glo på tv och äta middag med mig ikväll! Det är lycka det.
Over and out.

3 kommentarer:

Ida sa...

Alltså det där är lite knäppt.. jag drömde natten innan min förlossning startade att jag skulle föda en kattunge. Jag visste ju inte hur bebis skulle se ut, och jag födde en kattunge.

Anonym sa...

vad är de för lista du har till höder här i bloggen?:)

//frida ( www.shooooo.blogg.se )

Anonym sa...

har du börjat få nå känningar på att de är på G?:)

//frida ( www.shooooo.blogg.se )