torsdag, februari 11, 2010

Oroa er inte. Kl. är 20.57.

Vi har inte varit osams i en hel vecka. Vi vart sams ungefär 22 minuter efter att jag skrev det där inlägget. Men i min och Herr Nilssons renoveringsiver slet vi loss ett telefonjack. Little did we know att det var DET telefonjacket. Huvudjacket. Så inget internet på 7 dagar och 8 timmar och 34 minuter. Inte för att jag räknar.

Och om jag kunde få en krona för varje gång någon sagt "höhö, gjorde ni som i tv-reklamen?" Inte minst killen från Glocalnet som frustade av skratt åt sig själv, så han alldeles säkert skulle bli tvungen torka av mikrofonen efter samtalet! Men det nya mobila funkar ju. För Det tackar vi dig, frustande-Glocalnet-kille.


Grattis även till Sandra, som tog i och klämde ut en liten pojke! Well done! Hoppas att Dolph och Hjalmar ska komma överens på gymnasiet, när dom går OP. Typ.
Jag kände även att jag svek dig där förra veckan, när du sa att jag skulle lägga ut en magbild inom 30 minuter. Och det är ju 8 dagar sedan. Så för att göra dig (och några andra) glada - här kommer den: The Belly. Vi är förresten i vecka 32 nu, magen kränger som om den leker den där ringdansen kring jul. "En slank han ner i dikeeeeeeeet!" Naveln pekar fortfarande inåt. Och ligger jag på rygg ett litet tag känns det som att min hjärtrytm ändras till tongångarna av någon gammal reggae-sång. Helt underbart alltså!

Imorgon ska jag och The Belly på vattengympa här i Bureå. Det är ett kapitel för sig. Men man får passa sig, många gamla damer med mycket gamla viljor. Härligt med dom riktigt gamla som håller till ute på djupt vatten, det ser ut som att dom krampar och håller på att dö. Men, dom gympar bara.

Over and out, och tack gode gud för att internet är tillbaka!



4 kommentarer:

Loella sa...

HÄRLIGT!!
Har ju TOKSAKNAT bloggen din :)
Har du fått grejerna från spa-partyt? Och HUR GÅR DET MED HERMAN? Lever han!?

Bamsekram!

Unknown sa...

Bra jobbat! Tur du har alla dina böcker som kan underhålla dej nu när du varit utan Internet :-)

Jag vill också ha lika snabb förlossning som Sandra, men inte veckor med förvärkar.

Anonym sa...

söt magen!;);)

//Frida ( www.shooooo.blogg.se )

Anolyon sa...

Vad söt mage du har fått nu..:)

Och vad synd att ni renoverar så hårt att telejacken inte ens håller... Men det blir kanske bättre nu när ni kanske har lärt er nå.. ;)