torsdag, februari 18, 2010

Dålig på att prioritera. Kl. är 23.00.

Jag är nog tyvärr ganska dålig på att prioritera. Särskilt lätt har jag på att göra avkall på saker som jag gärna vill göra. När det blir mycket på en och samma gång, är det dom sakerna som försvinner först. Och ibland får jag hejda mig själv, och påminna mig om att skippa den där vattengympan - som jag faktiskt mår mycket bra av - är inte den bästa lösningen. Ibland måste man lära sig att säga nej, och skjuta upp saker. Tänka på sig själv.


Så därför, efter att jag tagit en kylig men härlig prommis med Kisen, bakade jag en kladdkaka. En "jag tycker om dig, Sara, kladdkaka". Sen avnjöt jag den i soffan. För när man först har säg en föräldragrupp, sen vill någon att man ska hänga med på föreläsning. Fastän man inte hinner, och skulle få stressa, och ändå bara hinna med halva föreläsningen. Och man tänker nej, nej. Och säger "men tja...det kanske går..." då gör man avkall på sig. Och det ska man aldrig göra. Så det här är min "njut, och sluta vara en sån mes" -kladdkaka. Hoppas den fungerar.

Over and out.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kladdkaka funkar till allt Sara!

Vi han inte me nå mer tjockisfika.. :( kanske för att vi va lite sega, då vi båda vart tjockis rätt länge innan vi tog oss i kragen.. *skratt* Måste vi invänta nu så vi tar barnvagnsfika eller kan man fika en tjockis å en mamma? Ja kan va snäll å bara ta me ett barn i så fall, den minsta.. då slipper du se hur du har de om 2 år drygt :P haha..

Elin sa...

You go girl!!!! Helt rätt tänkt! Nu ska du bara tänka på dej själv å vad DU vill/känner för att göra!!! Stå på dej Sara!!!! Massor med kramar /Elin