fredag, juli 13, 2012

Motivation för mig.

På varenda träningsblogg står det "motivation" typ tusen gånger. Vissa gånger VAD som är motivation - men ibland bara att motivationen till att träna fattas.

För mig är motivation det som gör träning roligt. De gånger jag har motivation, är de gånger jag glatt skuttar ut till bilen och kör till Friskvårds. Men, när motivationen tryter - vilket den gör ibland, för alla. Då kopplar jag på vilja. Jag gör inga ändringar i mitt upplägg, utan istället fortsätter jag och far till mina träningar. Jag vet att motivationen kommer att komma tillbaka snart, mycket snart. Och just nu är den på topp!

Men, man träffar mycket folk på gymmet. Man hälsar, småpratar och helt plötsligt ser man dom inte förrän efter tre månader. Kanske har motivationen försvunnit?

Med det vill jag säga, jag är så otroligt glad och tacksam för mina träningskompisar. Dom är precis lika tokiga som jag, och dom är att lita på! Tränar hårdare än de flesta, och dessutom är dom nog en stor anledning till att jag inte skulle ge upp om det kändes trist och tungt.

För dom skulle aldrig ge upp!

(Nu känns det lite taskigt att publicera bild på en del av dom, utan att fråga. Men till mitt försvar är det här en sådan där: "det är release av Bodycombat 51!"-bild hehe)

5 kommentarer:

enbitavlivet sa...

Åh :)) <3

Ann Lundqvist sa...

Å jag är så glad att jag har er. För det är som du säger Sara. Om det inte hade varit för er hade det som varit lätt att ge upp och softa här hemma. Love you all

Anonym sa...

Min motivation är i botten just nu... sommarn är ju en tid då man ska äta och njuta av allt gott. Jag äter, men njuter inte, och viktmässigt händer det inte ett skit... Men jag vet att det bara är upp till mig för att nå målet...

Hoppas du har en härlig semester och känner dig nöjd över valet du hade att göra om studier, oavsett vad nu valet blev! :-)

Kram/M

Sara sa...

M, du är så himla bra! Jag tycker verkligen du ska njuta, enligt min uppfattning är inte det farliga när man unnar sig och njuter av något gott. Utan när det blir den där onda cirkeln! Motivationen är inte alltid på topp, och det är inte heller meningen att det ska vara en fruktansvärt tråkig resa ;) Det går ändå, det vet jag gaaaaanska bra ;)

Jag tror att det blir ett bra val med studier, jag måste bara klura liiiite till! Hoppas du har en bra sommar du med, och ge dig själv en klapp på axeln...och en från mig med! Kram!

Sara sa...

Och dessutom, ha inte dåligt samvete - mat ska vara roligt! Var ärlig mot dig själv, men sätt upp en tidsram (tänk: nu tänker jag äta såhär. Jag tänker njuta av det när jag ändå ska äta det. Och sedan tar jag upp allt när sommaren är över) och njut sedan innerligt av allt :) (Det där har jag brottats med så mycket) Sedan kommer motivationen, och dessutom - om det inte händer något på vågen är ju det fantastiskt! För dom allra flesta brukar faktiskt vågen röra sig på sommaren, men sällan åt "rätt" håll :) Så, en gång till, Kram på dig ;)