lördag, juli 21, 2012

"Jag ska bara snabbträna"

Annonserade jag glatt till David när han kom hem. "Jag eldar imorgon, jag kommer inte behöva duscha ikväll". En timme och trettio minuter senare kröp jag uppför trappen - en svettig uppenbarelse. Jag tror aldrig jag kommer lära mig det där med att snabbträna!

Ett galet bra pass, testade att köra dropset på knäböj. Att man succesivt lägger på vikt, precis som man kör i vanliga fall. Men i vanliga fall när man känner att nu orkar jag inte mer, man ger sig en klapp på axeln och stretchar - ja då har man precis kommit halvvägs i ett dropset. När man har kommit till sin maxvikt, då plockar man bort vikterna. Till slut är man tillbaka vid uppvärmningsvikten, och då känns den tuuuung. Max ikväll vart 45 kg. Sedan utfall med 17 kg - 4x10 reps - och redan NU känner jag träningsvärken komma krypande.

Inga kommentarer: