söndag, mars 28, 2010

Jag börjar kunna detta. Kl. är 06.15.

Fast jag vet inte varför. Men ungefär varenda morgon vaknar jag någonstans mellan 05.45 och 06.15. Inte pigg. Oh nej. Utan bara vaken. Jag förstår bara inte varför? För skulle jag stiga upp nu, är jag dödens död om några timmar - och ligger dreglandes i soffan (TUR att vi har skinnsoffor). Så det är inte pigghet. Brukar i och för sig ha lite envisa förvärkar när jag vaknar denna tid. Men inte nog mycket för att göra detta till en vana tycker jag. Så då återstår solen. Och banne mig om inte den gick upp 06.03 imorse.

Men jag helgarderar mig. En alvedon för förvärkarna och en mugg proviva utifall att maggen skulle vara lite hungrig. Sedan sover jag som en stock, flera timmar till.
Och oroa dig inte Karate Kid. Mamma din förstår att det säkert kommer att sluta såhär ändå, med en hel massa tidigare morgnar. Men, då kommer hon att vara förberedd - och inte ha sett det där sista onödiga programmet på Discovery om vithajar. För det var ju bara såååå intressant (eller var det?) trots att det slutade 02. Låt henne njuta av sista tiden nu. Deal? Vecka 39 idag förresten.

Over and out.

1 kommentar:

Loella sa...

Sååå spännande det börjar vara nu! :D

Jag hade samma problems med sovningen på slutet. Det är tydligen kroppens sätt att förbereda sig/vänja sig vid oregelbunden sovtid då bäsis är född :)

Bullshit? Säkert ;)

Kramis å lycka till nu!