söndag, mars 07, 2010

Stek. Check! Kl. är 22.57.

Vissa saker måste man göra innan man ska bli mamma. Typ mamma-saker. En av dessa är att kunna laga till en stek, så man i en avlägsen framtid kan bjuda hem ungen sin tillsammans med sin respektive. På söndagar. Och sedan visa bebis-kort till efterrätt.

Nu kan jag i alla fall kryssa av steken från listan. Och den smakade helt okej.
Vecka 36 blir det idag. Känns...ofattbart. Och utan återvändo, för att beskriva något av det. Men ändå spännande, som ett paket man inte vill öppna för tidigt - men ändå är nyfiken på. Och trots att jag känner mig mer gravid än någonsin tidigare (kanske för att jag ÄR mer gravid men...) så är det ändå överkomligt. Visst är det knepigare att sova. Och visst kan det vara lite obekvämt att sitta/stå/ligga länge. Men det verkliga dilemmat är detta: Förr kunde jag alltid spilla obehindrat. Numera är magen i vägen. Vilket resulterar i att jag alltid spiller på magen, inget träffar golvet längre.
Jag brukar hålla tyst om det på offentliga platser med många gravida. När dom pratar krämpor nämner jag inte mitt spill-på-magen-problem och nickar istället medhållande. Brukar även hålla tyst om att jag gillar försäkringskassan, tycker att dom är duktiga på att svara på mina frågor och gör ett bra jobb. Prata högt om det och du kan finna dig själv mördad i en container, i äkta csi-anda.
Over and out.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Hmm försäkringskassan.. nä.. dom bjuder jag inte mkt för!

Tur att du börjat med mammasaker, du kanske kan förklara lite mer ingående vad man ska kunna? Jag vet inte rikgit om de är något jag måste öva på. Steken kan jag, men mer? är de något mer jag måste kunna, ska jag spara alla extra pinsamma kort på pojkarna så ja kan visa dom vid pinsamma tillfällen? vad mer ska man göra som mamma, inte tänkt på de där med mamma saker :P

Sara sa...

Äsch Sandra, nog kan du det där nog :) Det är ju du som ska lära mig! :) Jag brukar bara tänka på vad min svärmor kan, och hon kan verkligen laga till en god stek med mumsig sås till. Så jag antog att det var viktigt! Typ! Hoppas allt är bra borta i ingenmansland!

Sandra sa...

Jo då allt är bra här i ingemansland :P Du få pallra dig hit nån dag! (du få ta med steken kan vi provsmaka, du kan få testa den på vincent om han godkänner den) Nä men vi måste ses, de få f*n inte bli så långt mellan gångerna som de blivit på sista tiden! Ja ha nog inte så mkt att lära ut jag.. *skratt* Jag kan hmm, inget :P