lördag, mars 20, 2010

Dom sista vantarna i hela Ske-å. Kl. är 20.39.

Hamnade på en vild skattjakt idag på stan. Bara för att jag råkat tappa bort mina tumvantar - och att det någonstans i södra Sverige räknas som vår nu. Och då kan man ju självklart inte sälja sådant längre. Vart hänvisad från affär, till affär. "Har du kollat på Åhlens? Har du frågat på Cubus?" Till slut var det en vänlig själ som tipsade som Indiska. Där dom faktiskt hade stickade, helt vanliga (men ovanligt fina) tumvantar. Jag gillar Indiska, allt är redan färdigparfymerat och luktar inrökt. Slipper man ordna till den använda lukten själv. Bäst av allt är att jag slipper använda Davids vantar. Dom är bara en aning för stora. (Jag skulle rymma båda händerna OCH båda fötterna. Men det skulle bli så svårt att gå då.) Och nog för att jag gärna börjar köpa sommarkläder, men bara för att det är en sol - betyder ju inte att det är dags att slänga på bikinin och steka. (Fast jag önskar att det gjorde det!) Men alla siffror med ett minustecken framför, betyder köldskador vid bikinianvändande.


Så roligt att så många ville vara med och gissa på vilken dag bebben har tänkt behaga visa sig! Ska försöka sammanställa en lista, så att det blir lite mer lätt överskådligt. David tyckte för övrigt att äran var ett dåligt pris, så jag kanske måste komma på något annat? En bullpåse? Just nu är den 15:e ett väldigt populärt datum. Låter fine i mina öron!

Men nu, myskväll. Har äntligen fått David att lägga ner verktygen för en kväll. Ska inte slösa bort en sekund till - han har till och med tagit på sig snygg-jeansen! Grr.


Over and out.

Inga kommentarer: