fredag, mars 26, 2010

4 DAGAR! Kl. är 08.34.

Höll sig maskinen hel - 4 DAGAR! Andra maskinen för dagen, så var det samma visa igen. Kommer in i köket - allt är svart. Ner till källaren, där jordfelsbrytaren slagit av. Drar ut tvättmaskinen - slår upp jordfelsbrytaren och och när jag sätter i kontakten igen gnistrar maskinen. GNISTRAR! Tror inte att jag behöver gå någon slags lång utbildning för att konstatera att kortet brunnit. Igen.
Dessutom har den denna gången gått sönder mitt i ett program - så låset på luckan är fortfarande på. Och i ligger typ 50 procent av mina kläder. Hur länge klarar dom av att ligga nerblötta på detta viset, vänner? Svara mig det.

Men det tog tio veckor att få den lagad första gången. Tio långa veckor. Och skulle samma ske nu, så kommer Dolph hinna ta körkort innan jag har arbetat bort tvätthögarna som jag ser framför mig. Nyfödd bebis. Och ingen tvättmaskin. Det låter illa. Igår var det ren desperation, när jag låg grinandes på köksgolvet och hulkade ur mig något som skulle kunna varit "det är inte rättvist, inte rättvist". Men det var för svårt att höra. Idag är det bara djup melankoli. Tio veckor av astunga Ikea-kassar fyllda med smutskläder, upp för trappor, ut i bilen och iväg till svärmor för att tvätta. Det är väl bara att packa dom igen. Yeah. Wooohooo.
Over and out.


1 kommentar:

Anonym sa...

faan va surt!!:(:( hoppas verkligen ni får den lagat fortare, iongen aning hur länge kläderna kan ligga där men inte allt för länge skulle jag gissa?:(

//frida ( www.shooooo.blogg.se )