söndag, november 02, 2008

...snnööööööö...!!!

äntligen! :) Allt blir så härligt mycket lättare när det första snön har kommit, och stannat kvar! Nu ska vi bara lyckas hålla oss ifrån varmgrader, annars så. Mogen som jag är vart jag dessutom tvungen ta kort direkt jag såg att det snöade, och dessutom flexa lite så jag skulle hinna ut med Kia & visa henne snön. Jag älskar snö. Dessutom fick jag säga hej till min vinterskor, det var nästan det bästa. Jag älskar mina vinterskor.

Kisen fick sig dessutom en riktig långprommis i snön, inte riktigt uppskattat hela tiden...särskilt inte i motvinden :)

Annars har det varit en skön helg bara, långledig hela tre dagar. Och på fredagen tog jag och Kisen en roadtrip till bastuträsk - för att tända lite ljus för farmor. Allhelgona tror jag är den finaste högtiden, man ser verkligen alla som bryr sig om alla. Man kan särskilt se det från vårat köksfönster med alla ljus tända en liten bit bort. Dessutom var vi extra duktiga och inte köpte med godis, eftersom det skulle vara badpartaj på lördagen. Och det är såna gånger man kommer ihåg att vara nyttig, absolut. Tyvärr hjälpte det inte så mycket till igår kväll, men idag...varför har man inte partaj på morgnarna? Innan frukost, när man har platt och fin mage och är några centimeter längre? Ja, det tål att tänkas på.

Lördagkväll var i alla fall SUPerkul (kallsupar förstås)! Vi var på badet, och inte så mycket simmade som lekte. Passar min barnsliga sida perfekt! Vi diskuterade Svampbob (tack Carin för ditt stöd) och kastade bollar på varann...hehe :) Riktigt roligt, och det såg ut något sånt här.

och så här...


Och hör och häpna, men jag mår alldeles prima idag. Däremot är det någon annan som tittade lite för djupt i whiskyeflaskan som inte riktigt är på topp idag...hrrmmm... :) Nämner inga namn. Jag powerwalkade dessutom hem för att hinna städa upp innan vi fortsatte festen hos oss, bara för att upptäcka att ljushuvud tar bilen.

Förresten, i kvarglömda-grejer-lådan ligger idag en willys-kasse med badkläder, och en svart kasse med vita, skumma tecken och även där badkläder. Bara så ni vet, finns att hämta av hemma hos mig för en mindre hittelön :) Och just ja, 4 st tequila glas...men saltet kommer han ihåg. knäppis.

Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihiiiii! :p Som skrivet så var det mycket trevligt igår! Kul att ses ^^ Men det är så fuuuuskigt att ni får snö! Här finns inte en flinga :S

Ida sa...

HAHA jag dör när jag ser bilden på Kia. Dör. Hon ser ut som världens dummaste hund där, och det är ironiskt, för jag tror faktiskt du har dresserat henne till att se dum ut när hon egentligen är smart. Blir det bad på tisdag? :-)