fredag, augusti 22, 2008

...nu måste jag nog be om ursäkt...


...för att jag inte uppdaterat på väldans länge. Men, blir desto mer att skriva nu va!? :) Har faktiskt hänt en hel del sedan sist ;)

För det första är jag så jävla kräkless på jobbet, det är lite så att när jag kommer dit kan jag känna en antydan av min senaste måltid en bit ner i halsen. Men nu är jag ju faktiskt ledig en hel dag. En hel jävla dag. Denna totala tristess från jobbet har även bidragit till att jag förmodligen börjar lida av sur-kärring-syndromet. Jag börjar helt enkelt vara en surkärring... Men, som tur är ska jag få pröva på något nytt nu :) Från den 1 september jobbar jag på beroendeenheten, ska bli kul och stimulerande och framför allt så ska det bli något NYTT! YEAH! Sen så måste jag söka mig bort från vården...det bara är så... Men, min nya chef och mina nya arbetskamrater verkar bra. Tror det kan bli kul. Tror dessutom att jag kan ha en begynnande förkylning på gång, huvudet dunkar och hela jag känns konstig. Var ute och sprang innan jobbet imorse (5 på morgonen...jag vet...hurtigt...) och jag kunde inte för allt i världen komma på hur man sprang. Såg förståndshandikappad ut.


Min modiga lillasyster har nu åkt iväg till Italien, är inte alls avundsjuk...bara...JÄTTEAVIS!! Här regnar det, och är uschigt - sommaren är slut, och snart är det vinter...och nä...


Jag och Kisen har fått våran tävlingslicens nu, så nu har vi äntligen license to kill...ursäkta skrev fel, tävla var det ju. Längtar till när vi får ge oss ut på tävlingarna och kanske få en liten rosett! Kicka lite renrasigt ass! Ska bli roligt, och med en ny tjänstgöringsgrad på 75% kanske vi faktiskt har tid att träna lite... :)


Såhär trött blir man av att måste tänka så mycket, men lycklig ändå :)
Nu ska jag dammsuga...och sen ska jag nog handla lite godis...eller lägga mej och sova - får se vilket som känns mest lockande! Bye bye!

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej storasyster!!! Vet du vad, jag läste att du längtade bort till värmen.. Idag var det 38 grader här och jag svimmade nästintill av värmen. Den går inte gömma sig från heller, som hemma i Sverige. Och du får mer än gärna komma förbi! Vi har gott om plats.

Sen den där pekningen, den uppfattas tydligen här i Italien som väldigt agressiv så det är inte populärt. Idag var vi hos en datakille med min dator som skulle installera trådlöst internet. Han satt och tittade på min text och så läste han på svenska och det var det bästa jag hört i mitt liv. Sen försökte han prata engelska med mig men det var nästan ännu skruttigare.

Idag är Petra, min värdmamma, ute och dansar i milano så jag är barnvakt. Det här barnet är bland det jobbigaste barn jag någonsin mött på och har gjort att jag vill använda preventivmedel tills jag är 60. Mamman är ändå helt jättegullig så jag förstår inte vad som gått fel. Har dock inte träffat pappan än, om han har horn i pannan så vet jag vad som är fel.

Svara gärna, det är jätteroligt att du skriver. Och har du halebop kand u skriva gratis sms till mig :) KRAm! Älskar dig! /Italienska lillasystern

Anonym sa...

HÄRLIGT med licensen!!
Det är en inoff agility-tävling på klubben den 14 sep. Kostar 20 kr per klass! Visst är ni med??

;)