söndag, augusti 24, 2008

...den bästa helgen någonsin...!

...har det varit i helgen, tror nästan inte att det är möjligt - men inte ens ett nyp i armen kan ändra detta faktum! :D Lååååång sovmorgon på lördagmorgonen, sköööönt. Världens underbaraste kille som bara var så gullig, det var länge sen han hade tid att tänka på sånt istället för företag :D Middag hos Davids farmor, men vi for lite tidigare och lånade deras båt i finvädret, och fiskade lite - mysigt. Massa mat sen, och med massa så skämtar jag inte... Först matjessill, eftersom jag inte äter surströmming. Sen en gokaka efter det... sen kex, och ost och vindruvor... Och precis när man tror att det ska ta slut...och man alldeles säkert skulle kunna somna i tallriken...så ställer hon fram en tårta. suck. Men...kommer inte att behöva äta på en massa dagar.

Hyrde film, och somnade så gott.

Söndagmorgon...skulle egentligen jobba...men det fanns bara ingen ork. Efter heltiden och allt extrajobb...och minst ett pass varje helg...så kunde jag bara inte förmå mig, det fanns inte. Så ett litet telefonsamtal senare så la jag mig igen och - sovmorgon. Vaknade långt senare av världens bästa hund, som hade en liten lapp i sin scarf. Där stod det nåt i stil med " Godmorgon min sköna, så underbart att dela även denna härliga dag med dej..." Vilken start, kan inte bli dåligt... :D

Lite utflykter, motion, god mat och lugn och ro senare, så sätter jag mig vid datorn och kollar in tv.nu och vad ser jag inte där..? Jo! ROCK STAR! Bara världens bästa film...tja...denna helgen är magisk... :)

Har nästan bestämt oss för att göra en liten tävlingsdebut i lydnaden i Norsjö, 28 september. Eftersom vi har stuga några mil därifrån kan man ju dessutom göra en helg av det, hinner man vara lite i stugan med :) Sen vart jag ju upplyst om en inoff. agilitytävling 14 september (Tack för det! :D) som jag är aningens sugen på... Men först och främst ska vi ta höft-röntgen 4/9. Få se vad den säger...

Bara en vecka kvar nu, sen är det nytt jobb. 75%! Underbart! Nej...nu ska jag landa i soffan och troget vänta på att Mark Wahlberg ska komma till rutan ;) Bye bye

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jasså, då kanske man ska få sig till norsjö den 28 då :)

När ska vi ses då, vi är lite dåliga på de.. men slå en pling nån dag :)

Anonym sa...

Mark Wallberg..Tsss.. Visst finns det bättre ;) *hihi*
Aaa, så det blir höftröntgen nu... Ska hålla tummarna HÅRT!
Kram /L

CARINA sa...

Härligt Sara! Nytt jobb, det blir roligt för dej! Länge sen man såg dej...ska du inte komma upp och kolla till pappan på jobbet någon dag???

kramizzzzovdaxxxxx

Ida sa...

Ja visst lät hennes jobb to die for? Haha, förstår inte hur hon fixar det. Då är du nästan mer charmig på ditt jobb, ger bort dina skor och allt. Fast toxen sara? Det hade varit gulligare om du gett bort dom på barnavdelningen eller nått sånt. Jo, pappa skvallrade att du skulle ha middag för honom, och vet du vad? Jag är så avundsjuk. Här finns inga såser, nästan inga kryddor, ingen creme fraiche, inget gott alls! Som du kanske såg så var jag på ikea igår och käkade varmkorv och gick runt där och mådde som en prinsessa, där kände jag mig riktigt hemma. Nyss gick jag upp och möttes av manskläder utspridda över hela lägenheten, Petra har besök. Igen. Det börjar bli lite tröttsamt faktiskt. Men hoppas ditt nya jobb lever upp till förväntningarna och att eran middag ikväll, guitarhero eller inte, blir mysig. Ta gärna kort och skicka, jag saknar er jättemycket! Och du är så välkommen, mer än välkommen är du. Till veckan ska jag på affären Zara, och tänka på dig! Sköt om dig, och glöm inte att jag älskar dig!