tisdag, december 16, 2008

dan, före dan, före dan, före dan...ja ni fattar...

...det är inte så många dagar kvar nu - till JULAFTON!!! Och knäcken är kokt, skinkan är griljerad, pyntet är upphängt, och i alla fall en del klappar är inhandlade :) Bara granen som fattas snart, och den borde anlända till helgen. Tyvärr har även en mindre förkylning anlänt lagom till jul också, men den borde väl gå om sig ganska snart. Jag var även så duktig och handlade prinskorv, bara därför att jag trodde att Mr. D gillade det. Tills jag fick veta att det gjorde han inte, och inte jag heller. Så nu har vi ett Big Pack prinskorv i frysen ifall nån har en underlig böjelse för prinskorv. Har även inhandlat en tomteluva till Kisen, som hon fick bära på senaste hundpromenaden (jag hade ju självklart en också) för att sprida lite julstämning. Tyvärr var en av de mest korkade människor där och skulle först veta vad det var. Jamen kanske en tomteluva? Men varför har hon den på huvudet, frågade geniet sedan. Ja, skulle jag ha försökt fästa den i röven eller? Smart. Kolla här så söt hon är: I övrigt händer det inte mycket. Jobb mest. Men det är trevligt det, med ett sånt trevligt jobb. Imorgon blir det att åka in till storstan och handla de sista julklapparna färdigt, ska även hämta lite kläder som kommit med posten. Blir dyrt det, men jag jobbar ju alla helgdagar denna månad - det får bli dom pengarna som blir klädpengarna.

Eftersom jag bakat pepparkakor ikväll måste jag visa en bild på den absolut finaste av dem:


Mumsigt! Nope, nu blir det att krypa ner i den provisoriska sängen. Mr. D påstår felaktigt att jag snarkar mycket när jag är förkyld, kan ju i och för sig ligga lite sanning i det?! Men, för att vara lite barmhärtig har jag tagit ut täcket hit några nätter till näsan inte är igentäppt. Mysigt, då kan jag och Kisen ligga och titta på julfilm sent :) Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicken stilig pepparkaksgubbe :p Hoppas du inte åkt på flunsan som jag! Har legat snart en vecka med knappt något tecken på förbättring, huvva!