söndag, juli 06, 2008

...om marknad, temperaturer och annat...

...roligt...

Kan inte fatta att det är elva grader ute!!! Är se otroligt less på detta väder, så här kan det väl änå inte ha varit tidigare..? Eller har jag missat nåt..? Har börjat utarbeta en vild plan, man får så mycket tid när det enda man ids göra är att deppa och sörja vädret, men i alla fall - har funderat en hel del nu över varför man bor i Norrland såna här gånger. Och tro inget annat, jag älskar och bo här - men väääääädret.... Så i den djupaste ilskan, vräkte jag ur mig på jobbet att jag kunde tänka mig flytta söderut. Men då var det ju nån smartass som sa "men vintrarna, dom är ju så uuuunderbara här!". Ja, tänkte jag...det är dom ju...och lugnade mej lite... Men va fan! Sista "vintern" hade vi ösregn från september till januari...och sen kanske lite snö... Alla mina skor drabbades av fuktskador...nä det här duger inte...

Vi fick i alla fall vandra på burträskmarknaden i torsdags, och då var det riktigt varmt...men skönt :) David klagade om att han inte hade rena sockar på morgonen, så jag köpte 20 par åt honom där - dom räcker väl förhoppningsvis tills man hinner tvätta nästa gång. Jag fick en glass, och Kia fick ett grisöra och en massa träning med allt folket. Träffade en pensionerad hippie som hade en blandning mellan border och alaskan huskey. "Hon heter Rasta" sa han stolt "efter rastafari". Ett riktigt par...
Skönaste kommentaren var när jag och Kia gick förbi ett stånd med två killar i, som ropade "Turbo, Turbo? Är det Turbo det där? Eller, nä han är kanske död...men det var likt!" Hon är nog ganska lik en border collie ändå... :)

Nä, nu MÅSTE jag göra mig färdig för jobbet...kul...inte...

Inga kommentarer: