torsdag, maj 14, 2009

Nördiga och lyckliga...

...detta kan lätt mätas i leenden. Ett leende som motsvarar halva ansiktets lodräta diameter. En kamera som har riktats tokigt, och missat peacetecknet som jag försöker göra över Davids ovetande huvud = nördighet. Vi är ganska lyckliga och nördiga, men vi är numera lyckliga och nördiga husägare. (Och för att fira detta ska jag ha en nattlig seans på parkeringen, och täcka någons bil i post-it lappar. Emelie, jag behöver namn...Oh, and please join me...)

Kia firar förstås på sitt alldeles speciella sätt. Eller så är detta bilden hon har tänkt använda till sin kontaktannons. Hon är i höglöpen nämligen, och letar pojkar. "Ung lill-gammal tik i sina bästa år. Gillar långa promenader på stranden. Gillar långa promenader i skogen. Gillar långa promenader i Schtaan. Ah, vafan...gillar långa promenader bara. Du bör vara muskulös och hårig, en hundarnas David Hasselhoff. Och ingen rökare, men ett plus om även du har en craving för hästbajs. Svar till: Hun-du-letar-efter..."

Nu ska både jag och Kisen sova, jag vet...tidig natt. Men, åldern börjar sätta sina spår...

Over and out.

6 kommentarer:

Unknown sa...

När är det dags för det stora flyttlasset?

Sara sa...

Det blir nog lite pö om pö, ska först och främst stilla mina våta drömmar om inredning och fara på IKEA imorgon... Men, blir nog inte att bo där förrän om 2-3 veckor kanske. (OM vi kan hålla oss så länge...)

Loella sa...

Oh, va ni är söta. Alla 3 :) Så UNDERBART med eget hus! Hade ett superfint på G att få hyra, men nån hann före *grååååt* Så, hur gåre med er lägga :D Kram L

Sara sa...

Åh, det går inte så bra - eller beror på hur man ser det. Men han som var och kikade dagen efter vi träffades ville ha lägenheten... Lite sur är jag, hade hellre hyrt ut den till dig...faktiskt...

Loella sa...

BAJS! Om man får uttrycka sej så då man är tretti :D

Emelie sa...

Haha det lät roligt!! Har jag missat det??