fredag, maj 08, 2009

Anledning nr. 347. Kl. är 11.24.

Till varför jag längtar till att flytta från lägenheten, och till hus.

Anledning nr 347: Den sura klagande hyresgästen som stör sig så mycket på var vi parkerar våra bilar, men inte på andra. Sist hann vi ha våran bil utanför trappuppgången i 12 timmar innan vi fick en lapp på vår vindruta "flytta bilen annars ringer vi polisen, vi boende måste kunna komma fram till dörrarna".

Ursäkta?

Vi bor bara 2 st. i trappuppgången och våran granne brukar ha sin bil där också, så uppenbarligen du sure, dementa gamla gubbe: DU BOR INTE HÄR. Förmodligen bor du på avd. 26 -geriatriken. Sluta ring hyresvärden bara när vi står felparkerade, ring för alla andra. Låter hårt, jag vet. Men alla ni som vet hur vi bor...ni förstår.

Anledning nr 1485: Vem flyttar min cykel varje dag? Varje morgon ställer jag in den i ett hörn så att den inte ska vara i vägen, och varje eftermiddag när jag kommer hem har något ställt den i vägen för trappuppgången. Sluta ofreda min cykel. Snälla.

Som ni säkert förstår längtar jag till vårat hus, och som tur är det bara 6 dagar kvar tills vi får nycklar.

Jag har tänkt cykla till jobbet idag. Så måste packa den lilla ryggsäcken med överlevnadsgrejer om jag blir fast med punka i vildmarken. Måste leta reda på mitt lilla tarzan-skynke och spjut. See you later.

Over and out.

7 kommentarer:

Loella sa...

Nyfiken, hur långt är det till jobbet? Och hur går det med att bli av med läggan... ;)

Anonym sa...

Haha! Kan inte ens adressen till men egen blogg *S Rätt ska vara

http://cedlos.blogspot.com/

Unknown sa...

Du kanske skulle lämna en lapp i brevlådan när flyttlasset går. "Nu flyttar vi så du får nån annan att gnälla på!"

Anolyon sa...

Varför skriver du inte en lapp på bilen där det står att du vet att denna person som skriver lappar INTE bor i trappuppgången?

Jag måste ju snart få komma å se huset.. Är så nyfiken, Thihi...

Ida sa...

Åh, smicker! Jag skulle nog sakna din blogg om den försvann också :-) Jag tror inte vi ska beställa nå mycket, men nå glasburkar till köket och så något till Hugge! Snart får ni nycklarna till huset ju, hur kul som helst :-)

KRAM

Sara sa...

Åh Loella, glömde ju svara - det är typ 2,5 mil eller nåt sånt. Blir lite kringel-krokigt för att slippa cykla på e4-an. Men det går alldeles utmärkt! :)Nu är jag snart ledig lite så vi kan ta det där kaffet ju :) jag slår en pling till veckan!

Sami sa...

Grannar är idioter.. jag vet.. =)