söndag, december 13, 2009

God JUL. Kl. är 15.37.


Behöver jag säga att jag är lite less på att ha denna oreda hemma? Men, nu kan man i alla fall se ljuset i tunneln. Och jag har till och med julpyntat, på mitt eget kaos-artade sätt. (David tyckte det var onödigt att låta dammet på tv:n vara kvar för att det stod "God Jul" i det. Jag tyckte det var det enda julpyntet som var värt i nuläget. Men han vann.)
Idag blir Dolph 24 veckor gammal, och typ 27 cm lång från huvud till rumpestump. Om han eller hon inte brås på D. förstås. Då skulle jag satsa på 45 cm eller något. Dolph väger även 700 gram denna vecka, som en ännu redigare godis-påse. Jag köpte förresten en julskinka i torsdags. Som vägde 3,7 kilo. Och när jag plockade upp den fick jag något slags halleluja-moment när jag insåg att det där skulle förmodligen vara Dolph om några månader... Jag tror Dolph får stanna läääänge i magen.
Magbilder bjussar jag på lite senare.
Over and out.

Inga kommentarer: