måndag, april 07, 2008

"Hos doktorn, i doktorshuset..."

Efter att ha varit en vecka på mitt ny-gamla jobb, fick jag äntligen en anledning att hälsa på mitt gamm-gamla jobb! Och världens goaste kille där hade ju lärt sig att jag hade ju nytt jobb, hos doktorn i doktorshuset =D Och det stämmer ju helt! Dom är verkligen så underbara...!

Har i alla fall klarat mig en vecka på jobbet, utan större missöden...om det inte räknas att jag förstörde mitt eget schema på datorn...och inte vågar berätta det för min chef...för hon sa att jag inte skulle ändra i det än... Men jag tror inte att det räknas...


Och äntligen börjar det vara vår i luften - ända fram tills idag. Nu är det vitt på marken igen - så rooooligt (känn ironin...). Solen har ju börjat kika fram även här, tidigare i veckan i alla fall... Så jag och Kisen bestämde oss (mitt i ett anfall av vårkänslor) att åka ut på heden där vi brukar promenera på sommaren... 5 fastkörningar senare, och minst 10 hjärtan i halsgropen så var vi framme vid våran "vår-promenad". Tyvärr hade solen börjat gå ner, och det var inte alls så varmt i luften längre...så det vart lite kort (för att föreviga ögonblicket) och sedan vände vi hemåt... :)


Så nu önskar en aningens less matte, en aningens lortig hund och en aningens sandig lägenhet att det äntligen ska bli vår och att vägverket sopar gatorna... ;)

Inga kommentarer: