söndag, juni 01, 2008

...vuxenpoäng, ungdomspoäng och min personliga vendetta...

...tja, det sammanfattar helgen på ett ungefär!

Ställde faktiskt väckaren på lördagen, min första lediga dag på länge, bara för att komma upp i tid och hinna städa lite. Kände mig väldans vuxen... Och sedan när jag städat ett tag, så for jag och Kisen iväg för att arbeta...på solbrännan vill säga... Och jag tog med sollotion...för att inte bränna mig, aldrig hänt förr...och andra vuxenpoängen för dagen... :)

Men, sedan var det inflyttningsfest på kvällen, och jag tror att mina vuxenpoäng neutraliserades i och med det! Väldigt trevligt, och väldigt fin lägenhet...det är helt uppenbarligen en helt annan värld typ 10 meter bort :P
Och, ack vilken trevlig fest...dessutom fick jag kicka lite ass i Guitar hero...hehe, spöade tre killar...hehe (Sen att Carin spöade mig räknas inte, för det var hennes spel...hon har säkert suttit hemma och nött det...så det så...)

En mycket lugn och skön dag idag med, upp till stan, tillbaka, städa lite (det som vart över...) och sedan lite lugn och skön tid i soffan...tills lägenheten började skaka. Och det är där vendettan kommer in, jag hatar våran kära grannes vibragym...ingen människa borde få äga ett sådant i ett hyreshus. Och tro nu inte att jag bara är värsta sura bitchen...för jag är ganska resonlig oftast - och skulle inte ha problem med detta om dom bara skakade fläsket på dagtid... Men så är inte fallet, utan lägenheten rör sig oftast på skumma tider. Ibland vid halv tio på kvällen, men...lite musik (ganska mycket faktiskt) löste detta problem utan att blod spilldes även idag. Vilken tur att dom flyttar snart, men jag känner med er Peder & Carin... :/

Men, värsta sköna helgen...och bara för att illustrera så tog jag en lite bild när jag låg därute på en brygga vid en sjö, långt ifrån folk och vibragym... Det här var allt jag såg när jag tittade upp, så får ni uppleva det också:


Men sedan kände jag blöta droppar på mej bara ett litet tag senare, och när jag tittade upp då såg det ut såhär:
Tack och hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va säger du?? Kommer huset att börja skaka?? Åh nej, värdens fru dessutom... Ingen idé att klaga med andra ord... ;)

Hoppas vi ses nån dag i solen :) Kram Loella