torsdag, oktober 23, 2008

...blir denna helg...

(Kisen som hjälper matte i lingonskogen...)

...bara hälften så bra som förra, blir den super :) Lugn fredag, klippning av världens duktigaste frisör på lördagen, prommis och träffa söta valpar...sen på kvällen - äntligen lite partaj. Med jobbet faktiskt, sååå trevligt. Självklart kalas på söndagen, för på nåt sätt är det ödesbestämt att det är fest en endaste helg är det kalas dagen efter - verkligen... Och så mycket trevligt folk, hela dagarna - så kul :)

Var på hundpromenad igårkväll, och var gó och glá som kexchoklad. Efteråt var det en av oss frusna stackare som skulle berätta om att när hon tog sig hem från jobbet var det minsann trafikkaos... och vid burträskvägen var det en bil som hade kört upp på refugen...
Jag: -Det kanske är Carola som hade parkerat? (Alla har ju sett bilderna av Carola som parkerar på refuger, övergångsställen och skolklasser på utflykt. Hon måste ju ha fått körkortet på Ebay)
Damen: - Nä, det tror jag inte...det var en man, och han hade en ganska gammal bil...och varför skulle Carola lämna bilen där?
Jag: -Hmm...jag....skojsade....bara....lite...
Kul med humorbefriade människor. Inte.
Nästa vecka är det förresten jag som håller i promenaden, så kom och visa erat stöd. Om inte annat så lovar jag att det ska bli kul!
Vart så glad på jobbet! Hade utfört lite extra service och handlat cigaretter åt en av våra klienter på vägen till jobbet, och när hon skulle förklara för dom andra vem det var som handlat sa hon att "det var tjejen med glada, livliga, bruna ögon". Annorlunda men roligt! Fick förresten inte ens visa leg. när jag handlade dom - är mycket besviken över detta. Men, jag gjorde allt rätt - flacka med blicken, undvika ögonkontakt, stamma fram vad man vill ha, så vad mer kan man göra :)

Hade världens underbaraste pojkvän igår, som hade present med sig hem :) Inslagen och allt, och det var en svampbob-film och godis :D Tror aldrig jag kommer att växa ifrån Svampbob, det är jag och Bob - forever... Kan aldrig låta bli att skratta högt när jag tittar på det, bästa igår var när bläckvard och svampbob retas med varandra och bläckis säger "om jag fick en krona för varje hjärna som du inte hade, så skulle jag ha en krona nu!" hihi...ler bara jag tänker på det :)

Nähä, nu ska jag och Kisen krypa upp i soffhörnet och mysa, och sen krypa ihop i sängen och sussa - så att det blir imorgon och man kan få veta vilka äventyr som väntar då :) Det blir då att baka apelsinrullar, så mycket vet jag säkert...men hör av er om ni nånsin gjort det - är lite misstänkt på att jag inte vet hur man gör :) Bye Bye

Inga kommentarer: