fredag, oktober 17, 2008

Skogen, jävla skogen...

(Herr Nilsson och hans skogsmaskin...fast mer som bildbevis...)

Så har veckan sett ut, ganska bra faktiskt...men kan inte fatta hur det jämt är för lite tid, skulle vilja ha fler timmar på dygnet.

Jag var faktiskt en väldigt duktig flickvän i tisdags, och skulle hälsa på min hårt arbetande man i skogen... Glad i hågen begav jag mig till världens ändå, Ragvaldsträsk. In på den minsta skogsväg jag sett, med massor av stenar...en monstertruck hade passat bra där - men eftersom det inte fanns att tillgå var det bara att gilla läget. Ettans växel, och in med fyrhjulsdrift...och tja...tog väl mig fram till slut... Väl där hade David sagt att när jag kom fram skulle jag höra maskinen...heeeelt säääkert. Så, lika glad i hågen lyssnade jag, och satte iväg över ett massivt hygge. Nästan framme vid skogsbrynet, ringer herrn...

Sara: Jag är nästan framme nu! Men sjysst att du inte nämnde att det var sumpmark...
Mr D: Sumpmark?

Jepp, jag hade vandrat iväg åt totalt fel håll... Men, bright som jag är så tänkte jag att det här är ju enkelt...jag går bara rakt över hygget. Tyvärr började det skymma, och D ringde hela tiden för att höra om jag inte såg kapade träd någonstans. Vilket jag INTE gjorde.

Sara: Men, jag ser inget...
D: Men, du borde se något nu...
(Mitt i allt detta tittar jag omkring mig, och ser en bil...)
Sara: Men det, står en bil här...(tänkte jag som riktmärke...men va...) HELVETE, DET ÄR JU VÅRAN!!!

Jepp, undertecknad hade vandrat runt i cirklar, och hela promenaden över hygget slutade precis där jag började. 45 minuter tog det innan jag hittade igen honom, typ 1 kilometer från bilarna. Då hatade jag skogen... På vägen tillbaka var det dessutom mörkt, så då gick jag som värsta stadsmänniskan och blippade frenetiskt på nycklarna. blip-blip, blip-blip. Till jag såg något lysa... Det blir inte att göra om inom en nära framtid...

(Kisen och Husse i maskinen, och jag fick prova fälla ett träd...det fick inte Kia dock...förstår inte varför...)


I övrigt så blir det nog en bra helg tror jag :) Har bokat upp Ingela, så nu blir det förhoppningsvis party... Pappa ska dessutom ha kalas, så idag blir det att försöka sig på att baka apelsinrullar. Jag tror jag kan ha listat ut ett litet knep kanske, men vi får se om dom blir som farmors! Och, jag skulle verkligen vilja klippa mej...snart tar jag mig an pappas erbjudande från när man var liten, typ att sätta ihop det med en snodd och klippa av det.

Nope, nu blir det ut i regnet...Usch - för tråkigt väder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Så KLOCKRENT! Men skönt att di hittade honom till slut ;) Kramiz L