söndag, januari 04, 2009

Long time...no see...

God Jul och gott nytt år, i efterskott förstås ;)


Jag har nu förstått varför min blogg aldrig kommer att bli en av Sveriges populäraste - jag är alldeles för trög på att uppdatera. Så här skulle aldrig BlondinBella sköta sin blogg... Men jag har en god anledning till varför det verkar som om jag har lämnat jordelivet; jag jobbar ungefär dygnet runt. Tar ungefär tre dagar mellan att jag kollar mobilen (hoppas alla ni har inställt så ni får rapport när det faktiskt läses, därför att; Ja Emma, jag ville verkligen ha en hunddag. Mer än allt, men jag jobbade då... Och Carin, svaret var...jobbade...så nu har jag nästan svarat på detta sätt) Men det blir fina pengar, och jag har tänkt skaffa en ny mobil för dom :D Med riktig kamera! Woohooo!

Både jul och nyår som passerat, båda mycket lugna. Jag och Kia skulle fira nyårs tillsammans, hade handlat en massa pynt. Men, då vart David sjuk...och var förstås hemma. Och hur trevligt det än låter, så vet alla tjejer hur killar blir när dom är förkylda. Jag var på apoteket för att handla alvedon åt honom:

Expediten: Det är åt dig själv eller?
Jag: Nä, det är åt min sambo...
Expediten: Jaha. men han är väl vuxen då? (har något att göra med styrkan...)
Jag: Nä, han är förkyld...
Expediten: (nickar i kvinnlig samhörighet)

Men, vid tio gjorde han kväll och jag och Kia satt uppe länge och tittade på fyrverkerier - och hade det alldeles, alldeles underbart... :)

Har dessutom lyckats trixa till det på jobbet, med lite byten av pass och med 3 st semesterdagar få en 10 dagar lång ledighet - nice. Denna ska spenderas i skogen tillsammans med Kisen :)

Så, nu kan mitt dåliga samvete lägga sig - äntligen är bloggen uppdaterad.
Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstog att du jobbade då du inte svarade.. =P Var en liten chansning, viste ju att du skulle jobba mycket nu kring jul/nyårs.. Men nu då när du är ledig 10 dagar borde vi ju kunna hitta en dag då vi kan ta oss en riktig hunddag, jag är himla sugen på att köra lite sök.. =)

Sandra sa...

I skogen, kan man kanske hoppas på att ni pallrar er en sväng till bränntjälens mörka skogar?? Var SÅ länge sen vi sågs!!