onsdag, april 29, 2009

Åldersnoja. Kl. är 21.19.

Vissa tycker att nyårsaftnar är jobbiga, ett nytt år som börjar - ett annat som slutar. Jag tycker att födelsedagar är betydligt värre. Ens nya ålder låter alltid så illa, så gammal. Och då har man precis vant sig vid den förra åldern. Jag känner mig verkligen inte som min ålder, jag känner mig som 16. Max. Och det börjar alltid ett tag i förväg, tankar som: "idag är sista måndagen jag är 22", "det här är sista helgen jag är 22", "idag är sista dagen på jobbet jag är 22". Och faktum är att detta är de sista 2 timmarna och 36 minutrarna jag är 22. Och jag känner mig inte som 23. Jag är och kommer att förbli en barnrumpa. En otorkad och ohyfsad barnrumpa.
Men, egentligen finns det ju inget bra alternativ till att fylla år. Och så länge jag får visa leg på systemet - då är jag nöjd.

Och efter lite fifflande med bilder, ett Emma-samtal och lite annat krims-krams är det nu bara 1 timme och 3 minuter kvar som 22-åring.
Over and out.

2 kommentarer:

mamsen sa...

GRATTIS på födelsedagen Sara!
Älskar dig.
Kramar från mamma

CARINA sa...

Grattis Sara! Hur du än försöker kommer du alltid att vara 22 år yngre än mej!!Tänk på det då du känner dej gammal! :-)

Ha det så härligt på din dag!! kramis! /Carina