torsdag, juli 25, 2013

Frukosttajm

(Vet ni? Det här är egentligen torsdagens inlägg. Men det är alldeles för mycket kul på dagarna, och ett inlägg tar numera TVÅ dagar att skriva) 

Godmorgon till er! När jag och min lilla vapendragare gick ut för att plocka jordgubbar till frukosten, så fanns det bara tre. Det räckte ju inte till frukost inte. Ja, och sedan fanns det bara två...en...och INGEN för vapendragaren åt upp dom under tiden vi plockade.

Tog istället fram den inspirerande TastyHealth-sidan på Instagram, valde ett av tusen smaskiga recept och modifierade det lite med tanke på vad som fanns i skafferiet. Egentligen ska denna plätt ha en nutella-liknande fyllning, men istället vart det en fyllning med grekisk yoghurt, färskost (lätt), sötningsmedel och kanel. Älskar hennes recept, för att snålvattnet rinner när man läser och dom är lätta och lätta att ändra efter vad jag har hemma. 

Känner att TastyHealth förtjänar ett helt eget inlägg. Får se om det tar två dagar att skriva också? 

Plätten in action.

Mumsig kanelröra.

Jag skulle gärna visa slutresultatet, men måste arbeta lite med presentationen känner jag ;) 

Ha en bra dag! 

Inga kommentarer: