onsdag, juli 31, 2013

Längtar efter nytta å nöje

Sommar, ah...denna ljuvliga tid. Full med sol, regn, bad och alla dessa mor/farföräldra-fikan där man liksom inte kan säga nej! Där man liksom inte får säga nej. Där det liksom bara är att gilla läget. 

Vi har haft såna i flera dagar nu, och idag är nästa. Dessutom har det inte funnits tid till träning...ett pass på en vecka är skandal. Och jag känner hur ledsen kroppen och knoppen blir... 

För att få tillbaka lite gnista så startade jag dagen med en 5 km lång PW medan resten av familjen sov. Himla härligt var det! Sedan, för att väga upp för allt onyttigt som slunkit ned - så bakade jag en plåt med proteinmuffins. 

Tillsammans med ett glas lättmjölk så landar detta mumsiga mellanmål på 145 kcal och 12 gram protein. Mycket mättande dessutom! Jag tänker äta minst två innan jag far, ny strategi: vara tokmätt INNAN fikat :) 


2 kommentarer:

Petra sa...

Vet precis hur det är med att tacka nej till fika. Men det går att få folk att acceptera nejet...det tar bara lite (läs lång) tid ;)

Kramar i massor!

Sara sa...

Alltså, jag tror jag skulle kunna få de flesta att acceptera ett nej - men sedan har vi Davids mormor/farmor som på fullaste allvar tar illa upp om man fikar för lite! Och jag hurvas vid tanken om jag totalt skulle tacka nej... Funderar på att fejka en allergi! Kram på dig härliga Petra!