lördag, augusti 03, 2013

Piteå-protein-muffins

Det finns en kaka, Pitekaka, som är så hiskeligt god. Mmmm...det vattnas i munnen bara jag tänker på den. Nu undrar ju kanske ni vart detta tar vägen, jag vill mest bara berätta att jag modifierat proteinmuffins receptet och gjort Pitemuffins. Med havregryn, lite kokosmjöl, kanel, äpple och jag kommer knappt ihåg allt. Jo, lite kvarg, proteinpulver, lättmjölk och äggvitor också. Smarrigt kladdiga vart dom, men krispiga ändå - om ni förstår :) 

Jag uppskattar att dessa nog ska hamna på samma näringsinnehåll ungefär som de andra receptet, men jisses så goda dom var. Vilket perfekt mellanmål på eftermiddagen. Så ja, detta sysslar jag med under tiden resten av Bureå är på triaden. Jag längtar till min morgonpromenad imorgon, och jag gissar att jag inte kommer träffa många själar ute :) 

Noomnoomnoom... 

3 kommentarer:

Sara H sa...

Åh Recept tack ;D!

Nico sa...

Men så gott det lät! Å nej, jag hade inte ens koll på triaden ;)

Sara sa...

Såklart Sara, jag fixar det imorgon! :)

Tack Nicolina, nu vet ju jag att jag bor på rätt kvarter ;)