fredag, maj 02, 2008

...valborgs och annat smått och gott...

...som har varit! Tänk att så lite kan få en att känna sig så ung igen... :P

Det var i alla fall en mycket trevlig valborgs, väldans festligt! Mycket trevligt folk, på trevliga ställen - och om jag då alltid känner mig som 103 år, kände jag mig som 17 i onsdags! En mycket tacksam och uppskattad känsla. Kom dock ner på jorden idag igen när jag gjorde ett vuxen-test, och det visade sig att baserat på mitt liv skulle jag vara 38,1 år gammal - inte särskilt uppskattat... dock sann...

Men, det är ju äntligen en del festligheter inplanerade, och dessutom kanske 2 inflyttningsfester (håller tummarna för det :D) så, det kanske börjar räta upp sig.

Försökte faktiskt lära en äldre herre lite slang förra veckan, frågade hur det var med han och han svarade att han låg och tog it easy! :) Fick då lära han både softa och chilla, så han kunde säga det när nästa person kom och frågade. Han trodde nog att jag var väldans hip och inne, men vänta tills han kommer utanför sjukhuset och testar sina kunskaper på resten av världen - då är man avslöjad ;D

Har i alla fall min biljett nu till counting crows, ingenting annat spelar så mycket roll :)

Nu ska jag dra till jobbet, spännande, spännande...eller inte! Bye bye.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande, vart hittade du det testet.. måste ju pröva de.. :P