onsdag, juni 20, 2012

Tankar innan sovdags

Jag har aldrig förstått människor som tränat något år, och sedan slutar. Hur man kan uppleva känslan, men sedan välja bort den? Folk som säger "jo, jag hade ett träningsil för något år sedan".

Men, nu har inte jag tränat på en vecka. Innan dess vart det lite halvstappligt på grund av förkylningar och fastän jag alltid håller igång - även om jag är förkyld. Men. Det fanns bara ingen ork. (Sedan hjälpte det ju inte att David hade läst om en elitidrottare som också vart förkyld och tränade sig igenom det. Tappade orken. Och inte kunde träna normalt på typ ett år.)

Så imorgon blir det att hoppa upp på hästen igen, och sitta kvar. Hoppas att orken infinner sig och att tanken på den annalkande semestern gör att allt bara känns fantastiskt!

För dom där "jag tränade jättehårt för några år sedan"-människorna? Jag har en sneaky suspicion att det är såhär det startar...

Inga kommentarer: