måndag, augusti 20, 2012

Om jag fick välja en erfarenhet...

Min resa genom kosten har varit lång, riktigt lång. Och jag tänkte få berätta den allra viktigaste detaljen, så någon av er kanske kan hoppa en bit på vägen.

Jag började med att äta en hel massa sådan där Nutrilett, lite till och från. Förutom att allt sådant där är svindyrt (Nutrilett, Camebridge osv.) så håller man sig inte mätt på det. Man kan gå ner med det, men då ska man stå emot hungerkänslor och sötsug. Oftast tar man en sån där färdigblandad dryck för 25 kronor, sedan står man med huvudet i skafferiet efter några timmar. Hungrig som tusan.

När jag börjat träna så hittade jag istället Tjejprotein - en fälla. Man känner igen Tjejprotein på att det oftast är i en fin burk, har rosa pynt och kostar multum. En annan detalj inte många vet är att det oftast är liiiite sämre än vanligt protein men mycket, mycket dyrare.

Vilket leder oss fram till vanligt protein (kasein eller vassle). Det är prisvärt och mättar, det smakar gott och tar bort sötsuget. Igår blandade jag till en shake efter träningen och svepte, tog en dusch och plockade fram godis till filmen. Jag åt inte en enda, jag var inte sugen.

Dessutom gör det höga proteinintaget att man tappar fett och inte muskler. För det är ganska viktigt vilken slags vikt man tappar, eller hur?

Om jag fick göra om allt igen skulle jag börja med helt vanligt protein direkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vars köper man detta protein?
Kan det ersätta en måltid?

Sara sa...

Vassleprotein, som är allra mest prisvärt, finns att köpa i vanliga mataffärer. Oftast heter det Whey-80, eller Whey-100 med den enda skillnaden att 100 innehåller mindre kolydrater än 80. Billigast är det att köpa på nätet tex MMsports.se eller Gymgrossisten.com. Vill man tappa något kilo kan man använda det som en måltidsersättning, precis som man ersätter ett mål med Nutrilett. Hoppas det var nog svar :)