fredag, augusti 03, 2012

Pyssel

Det kanske är mammahormonerna som spökar?

När vi var på visningen av det hus som senare skulle bli vårat, så såg jag den där lilla "gången" i ett av sovrummen. Direkt såg jag att det där var menat för barn och bus - det var en självklarhet. Och på något vis vart jag sentimental ikväll när sista tygbiten åkte upp. Att det nu har blivit ett litet fantasigrotta för en lillkille.

För MIN lillkille.

(Eller som jag beskrev det för David: en LSD-skogs-dröm. Det andra tyget vart ett med ugglor i olika färger och former.)

Men det har pysslats med annat med, hela huset har bytt skepnad. Lampor, kuddar och ljuslyktor - kanske är vi redo för den mörkare årstiden? Jag tror det - jag tänker sätta mig och invänta den...med en kall Cola light i handen!

Inga kommentarer: