söndag, september 01, 2013

Pannkaka

Jag har snöat in mig på nyttiga american pancakes till frukost, så vansinnigt goda. Varenda morgon ställer jag mig och mixar och steker och njuuuuuter. 

Hur? Så enkelt! Blanda 0,6 dl havregryn och 2/3 banan och 1/2 tsk bakpulver och en msk kokosmjöl och 2 äggvitor. 

Jag har förresten börjat köpa äggvitor såhär: 


Skönt att slippa knäcka och dela :) 

Mixa alltihop och stek! Man kan göra er röra med grekisk yoghurt, kvarg, vaniljarom och sötningsmedel till. Det är mumsigt. Men jag brukar skiva en banan och äta detta till:

Och då är man liksom i nyttig-mat-himlen :D 

Passar ju även bra om man inte tål mjölk (blink till dig Sara H!) 

5 kommentarer:

Petra sa...

Välkommen till äggvitedunksklubben! ;)
Massor av kramar till dig vännen!

Sara sa...

Jag gillar den klubben! Skarpt :) Massor med kramar tillbaka till dig <3

Sara H sa...

åhhhh! GUD det måste jag testa!!! :D Tack!

bästa proteinpulvret sa...

Hej! Jag har gjort en sida som rankar proteinpulver. kolla gärna in den och skriv vilket ditt favoritpulver är :) mvh Greger

Sara sa...

Kul Greger, det ska jag göra :)