tisdag, september 03, 2013

Zoats in the morning

Hörreni, jag har en tendens att föräta mig på sådant jag gillar. Nu har det tex blivit pannkakor typ en vecka i rad, fungerar ni så också? För att ligga ett steg före, och inte plötsligt ledsna på pannkakor, så gjorde jag idag Zoats. Och alltså, det var gott. Men pannkakorna är godast, imorgon blir det dom igen.

Zoats - 1 portion
1,2 dl havregryn
En näve riven zucchini
2,5 dl mandelmjölk
Lite, lite sötning.
1 tsk vaniljarom.
2 tsk psiliymfrön
2 äggvitor. 

Blanda allt utom äggen, i en kastrull. Från början ser det ut såhär: 

Ja, och då känner man sig lite skeptisk. Men efter att det har kokat några minuter, och äggen rörts ned och fått koka lite dom med - ja, då blir det en ljuvlig krämig mumsig gröt. Som närmast faktiskt liknar en dessert ;) 

Resten av dagen då? Jag ska bända loss Dino från rosa pantern och ta med honom på en långpromenad. Vill.röra.på.mig. 

Mest av allt skulle jag vilja fara på Friskvårds, but hey - man kan inte få allt i världen! Skulle ni också vilja fara på Friskvårds? Jag har ett gäng gratisbiljetter som gör att ni får träna gratis i veckan. Skriv en kommentar! 

Inga kommentarer: