måndag, september 22, 2008

...Höst, höst och höst...

...så mysigt! :) Med alla färgerna i träden, varma kläderna och mörka kvällarna! Kan inte bli så mycket bättre.
Den här måndagen representerar i alla fall slutet på en underbar helg, först jobba extra-natt på Iva (det var som innan allt det roliga började) sen komma hem och sova supergott (kikade ju lite på svampbob först, tror det var därför jag sov såååå gott!). När jag vaknade hade Herr Nilsson städat lägenheten, och fixat middag och bokat biobiljetter - det var till och med en film jag ville se! ;D På söndagen åkte vi iväg till Davids syster i Umeå och hälsade på, åt vegetarisk lasagne och fick lite nya kläder med sig hem. Kisen-fisen fick gott stanna hemma, men som tur var så hade hon ju snälla Emma som tog ut henne. Behöver bara kissa, sa jag, men snäll-Emma tog ut henne på en timmes promenad och dessutom lite miljöträning! Ja, hur ska man kunna betala tillbaka en sån tjänst?! ;)

Jag vart förresten utbjuden idag på jobbet, ungefär såhär:

- Ja, jag är ju singel - vad gör du ikväll då? säger gentlemannen
- Hrrmm...jag är ju upptagen tyvärr...men, bra försök.. svarar Sara.
- Ja, man måste ju få försöka...flörta, bara man kan ta ett nej! svarar gentlemannen.

Herrn i fråga var en man typ 50 och några till, och visste mycket mer om missbruk än jag nånsin kommer att kunna läsa mig till. Men, smickrande ändå..hihi...
Här kommer lite bilder ifrån Emmas och Kisens promenad:




Nope, nu ska jag se lite Magnus Betnér, Sveriges roligaste komiker ( i alla fall en utav) Ha en trevlig kväll alla!

2 kommentarer:

Anolyon sa...

Hej hej.. Du, började just tänka... Jobbar inte du kvar på IVA än? Är du nån annanstans nu å jobbar?? /C

Anolyon sa...

Ahaa, så du är på TOXEN..;) Vad roligt..:P Men varför lämnade du IVA? Fanns det inte jobb åt dej eller var det nå annat?

Joo, vi får ta nån dag och hitta på nå skoj.. Kanske i helgen elle nå sånt..:P