fredag, september 12, 2008

...Är det kanske så..?

...att du är lite sur och grinig idag, kanske lite less över att solen inte visat sig lika mycket som vanligt? Eller så har du kommit på att det är 15 dagar kvar till löning...tja, det det finns ju en massa anledningar att deppa...men nu finns lösningen (låter precis som tv-shop):

Läs dessa - äkta - annonser från blocket, och se och du kan behålla den sura minen efter det...:






Så, visst känns det lite bättre nu?



Jag har varit ledig i två dagar nu, och det är så skönt. Det har verkligen varit ett lyft att börja på nytt jobb, och dessutom få gå ner i tid. Jag hinner så mycket mer nu, utan att nånsin känna stress. Förut när det kändes som man jobbade dygnet runt, bara sov jag. Och sen sov jag lite till...och sen, var jag ändå inte pigg. Numera vaknar jag typ 07.17 och är pigg - skönt! Det var nog precis vad som behövdes...tänk om man alltid kunde jobba 75%? :)



Jag har hunnit träna en hel del lydnad med Kia också, och hör och häpna - nu är vi faktiskt anmälda till en tävling. Ska bli spännande, men mest bara roligt - hur det än går. Jag kan nog ändå inte tycka mer om min lill-gumma än jag redan gör - då spricker hjärtat tror jag ;)

Vi var förresten på Arken zoo igår för att handla ett...typ...stickat...typ täcke...(ok, vissa skulle kanske kalla det en tröja, men det är ingen tröja...det är en ledvärmare när höstkylan tränger på...ok, på vissa sätt är det en tröja, men den är så tjusig och mysig) och veterinären sa faktiskt att hon inte får bli kall efter ansträningning så det så!
Här är i alla fall lite filmer från hennes lydnads träning igår, tack vare Emma (typ som Spielberg fast bättre)





Nä, nu blir det att handla lite karameller och sedan mysa framför en film! Ha en trevlig kväll och en trevlig helg!

3 kommentarer:

Anolyon sa...

Oj så duktig Kia är... Blir ju väldigt avis... Tänk om min Taxi kunde vara så där dultig...

Sandra sa...

Är du ledig tycker ja du ska komma! :) Hade du kommit igår hade du fått tårta, men tro de ä slut nu :P

Anonym sa...

Ser ju bra ut, härligt!
Ska hålla tummarna för er :)
Kram L