torsdag, september 04, 2008

Jag tror att idag är en bra dag!

Och den braiga dagen började tidigt, kl 8 för att vara mer exakt. Med att jag och Kisen begav oss till Luleå för att röntga höfter, inte så mycket mina som Kisens förstås ;) Och min söta tjej - som ju självklart är i löpen - dessutom var så duktig. Men, hade lite svårt att somna...till slut var hon ganska pömsig i alla fall, och höfterna fick stå fotomodell. Resultatet blev i alla fall, en B och en C höft. Vilket kändes helt okej, Jag var orolig att dom skulle vara riktigt dåliga, men veterinären trodde inte ens att hon skulle hinna få problem med dom innan hon var gammal, bara vi höll henne smal och välmusklad (ungefär som matte då. IRONI!!!) Det var i alla fall värsta fyllehunden, som raglade ut från undersökningsrummet - hon såg även sin chans att få lite fylle-sex i väntrummet när hon såg en sån snygg vorsthe. Men, det stoppades...och jag försökte förklara att hon skulle ångra sig senare...när hon sitter med typ sju oäkta (ännu mer än henne) ungar, så till slut så... :) Vi skulle i alla fall fortsätta med precis allt vi gjort tidigare, och fick även tips om ett nytt foder att testa - blir nog bra.


Sen, har vi hunnit vara ute med Emma och träna - vi bytta hund efter halva tiden så att inte Vip skulle behöva utsättas för Chanel no. löptik. Hade en aningens små seg hund, men det får man ha efter att hon varit hos doktorn. Vi har i alla fall bestämt oss (mest troligt) för att starta i Skellefte tävlingen i början av oktober. Det blir lagom till att löpet är över, och sen kanske nån mer innan det blir vinter. Spännande värre.






Innan dagen var över hann jag dessutom med att göra värsta kapet, en manchester kavaj på tradera för 4 kr. Helt okej...älskar tradera....

Bara som kuriosa, så är det faktiskt så att min nya chef är lite lik sångaren i Counting Crows - Adam Duritz. Fast utan dreads då.




Nu ska jag diska...kul kul...inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja! Härligt med resultatet på höfterna, inte "great" men brukbart, grattis! Hör av dej då löpet är över, så blir det träning med oss! Kram