onsdag, juni 03, 2009

The Cable Guy. Kl. är 23:46.

Jag trodde ju att det svåra i att kunna titta på televisionen var att välja varifrån den skulle levereras. Tji fick jag. Det svåra är att få den installerad. Och när jag för första gången för kanske 10 år sedan såg filmen "The cable guy" med Jim Carrey, antog jag att det var mer undantag än regel. Tji fick jag nog igen. Nu har våran tv-installatör ringt upp mig x antal gånger på bara några dagar, för att boka tid. Och varje gång blir jag förvånad eftersom vi bestämmer tider, sedan ringer han för att boka ny - och han låter som om vi aldrig pratat förr.
Hade bestämt med han att han skulle komma torsdag eller fredag, och sedan ringa innan. Och sen ringer han ikväll.

The cable guy: Hej, det här är xxxx från Telge elektronik.
Sara: Men hej (vad vill han nu...?)
TCG: Jag ska ju installera eran parabol...
Sara: ...(jag vet...)
TCG: och tänkte bara höra när det passar.
Sara: Jag kan närsomhelst i veckan (det här vet du...) eftersom jag har semester (deja vú, jag pratade med dig igår och vi sa precis samma saker då...)
TCG: Då ringer jag på det här numret innan jag kommer...och idag blir det ju inte, så det blir förmodligen torsdag eller fredag.
Sara:...(ja, samma lika...)
TCG: Och ni bodde på isgatan 14?
Sara: Nej, fortfarande Villavägen 24.


Så ifall inte jag har blivit tokig, har han det. Och eftersom min mobil bekräftar alla samtal, har inte jag blivit tokig - pik pik.
För att behålla mitt sunda sinne ska jag nu gå och lägga mig. Jag råder kabel-killen att göra detsamma. Eftersom han visar tydliga tecken på utbrändhet eller innebrändhet eller något.
Over and out.

4 kommentarer:

Anolyon sa...

Kanske bara ren och skär demens om han har..:) Och kanske till och med ingen penna eller papper att skriva ner det hela på..:)

Sarah sa...

HAHAH, snygg :D

Unknown sa...

Har du fått inkopplat nu eller ringer han bara hela tiden?

Sara sa...

Faktiskt fått inkopplat, yeah! Dock så vandrade han in på mina nya vita såpade golv med blöta kängor, inte uppskattat! Hur går det med erat kök då?