tisdag, juni 23, 2009

Yes. Vi överlevde. Kl. är 12:24.

Första natten alltså. Och huset är inte hemsökt, vilket alltid är ett plus. Det enda som ställde till med lite bekymmer var att vakna upp varannan timme, funderandes "var är jag?". Och det faktum att David kombinerade nåt som skulle kunna liknas med ylningar och snarkningar. Typ snyrklingar eller ylkningar eller nåt. (om det finns något sådant...) Annars har natten fortlöpt väl. Har dock kommit på nackdelarna med att flytta.

Pengar. Fy fan vad dyrt det är. Kom särskilt på det igår när jag gjorde en liten shoppingrunda runt Solbacken. And by the time i got to Maxi, hade pengarna jag satt över minskat drastiskt. Mycket drastiskt. Och matpriserna måste ha gått upp. Tror jag. Fick i alla fall stå där med skammen och dom arga blickarna från folk bakom mig. Under tiden ringde jag David sjuttioelva gånger utan svar, och om jag var rätt cool från början hade svettpärlorna trängt igenom tills dess att han svarade. Kul. Mycket. (det löste sig, fick med mig maten. Om jag betalade för den eller inte överlåter jag till er att fundera över. Jag kanske bara tog kassarna och löpte. Run Sara, run...)

Internet. Saknar det. Egentligen är jag och "hämtar" saker i lägenheten nu. Vilket är kod för att jag har bloggabstinens, och känner mig avkapad från världen. Cybervärlden vill säga.

Tur att man glömmer bort det mellan gångerna. Och tänk att vi snart har bott i den här lägenheten i 4 år. Jag får en ålderskris bara jag tänker på det igår.

Sara innan sovdags igår: Tänk David, vi har snart bott i lägenheten i 4 år...
David: 4 år. Så länge, och tänk så länge vi har varit tillsammans.
Sara:...vi måste nog göra slut...
David: ?
Sara: Ja...tiden går ju fort när man har roligt. Och tänk så roligt vi haft, och tänk så fort 4 år har gått....tänk så kort mitt liv kommer att kännas.
David:...ja..?
Sara: Imorgon är det vi som stirrar på svartvit film och färg som torkar. Annars är vi ju snart gamla!

Fast jag har en egen tvättstuga, det ensamt gör upp för allt besvär med att flytta! Nu ska jag faktiskt packa ner lite grejer så att jag har ett alibi för dom senaste 40 minutrarna.

Over and out.

1 kommentar:

jonna sa...

jag gissar vilt på att du bara tog kassarna och löpte. jag visste väl att det fanns en rackare även i dig ;) hoppas du har en bra semester och slipper alla dårfinkar. men jag saknar dig allt. du ska föresten få hjälpa mig med min bok, varför har du aldrig berättat att du har en dold talang? kram på dig.