tisdag, december 13, 2011

Fan. I detta nu är jag så lycklig.

Vi har haft en bra dag, ställde väckaren för att vakna i tid och titta på lucia. Åt lussebullar och glögg till frukost! Klädde Dinos alldeles egna gran, och sedan fick Dino en dusch för att vara snygg inför luciatåget.

Jag tog fram badkritorna han egentligen skulle få i julklapp, och Dino inredde om duschen. Mycket snyggt, om jag får säga det själv! Och det får jag ju!

Tupplurade för att vara pigga. Tillsammans, och bara där är mysfaktorn så hög att det bara inte går att beskriva. Dom där små kalla fötterna som ska värmas mot mitt ben. Den där lilla handen som ska ligga över min stora. Den andra lilla handen som ska ligga i mitt ansikte. När vi vaknade satte sig Dino upp och plockade ur nappen - har du sovit gott, frågade jag honom. Då böjde han sig ner och gav mitt världens blötpuss!

Men ni fattar va? Mitt hjärta sprängdes av lycka redan då, och då hade vi inte ens kommit halvvägs.

Luciatåget. Dino satt hela tiden med fröken, och babblade. Jag hörde alla barnen sjunga, och det var så vackert, och sedan hörde jag Dino prata. Mellan varje låt applåderade han själv och höll upp båda händerna i luften, samtidigt som han jublade! Vilken höjdare!

Sedan har jag fått tre pussar till ikväll, som jag ärligt köpt till mig för minimuffins. Okej. Innan ni dömer mig, pussar är sällsynta i det här huset. Jag pussar ju Dino hela tiden - men att han pussar mig. Ja, Vatikanen byter påve oftare. Så fyra på en dag! Det är fantastiskt!

Nä. Nu orkar jag inte skriva mer, jag ska istället sitta här och le fånigt.

Inga kommentarer: