onsdag, maj 30, 2012

Ärlighet varar ju trots allt längst

Jag läser många träningsbloggar, och slås ofta av en insikt. Dom tränar alla möjliga saker, äter helt exemplariskt. Aldrig en sötsak. Aldrig en hämtpizza. Och till följd borde ju även deras resultat vara förbluffande! Dom borde ju vara jädra HULKEN vid det här laget.

Mitt mål har alltid varit att vara ärlig med bloggen, att liksom visa på verkligheten. Vara lika ärlig med att jag äter godis, som att jag äter protein. Visa på att JAG kanske inte heller alltid har tid med min träning, men att det går att lösa. Inte för att ge andra en känsla av att inte räcka till, utan för att de ska känna att "kan hon, kan fasen jag!". Men visst, nog kan jag känna mig som en hycklare när jag står och plockar lösvikt - och timmar tidigare har skrivit ett inlägg om träning. Så tänker jag aldrig någonsin känna igen, efter att det här himla godislöftet är slut tänker jag absolut inte sätta upp en perfekt fasad (även om jag aldrig gjort det) utan fortsätta visa ett helt realistiskt sätt att leva.

Visa upp livet helt enkelt.

(Bilder från förra veckans axel och ryggpass)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och det är just det som är så bra med din blogg, att du skriver så ärligt! Och du visar ju att det går i alla fall, man kan äta godis och pizza OCH ha en vältränad kropp!
Du har gjort det jättebra som hållit dig borta från godiset så här länge, och med all rätt tycker jag att du ska fira med att äta en bamseskål med karra! ;-)

Bra jobbat!
/M

Sara sa...

Det är så roligt att höra att det budskap man vill ha igenom - kommer fram :) Tack för feedbacken, och bra jobbat du med! Verkligen - jag följer nästan min egen blogg för att jag vill läsa om hur din resa går ;)

Keep up the good work!!! :)