lördag, maj 12, 2012

Träning är en STOR vetenskap.

Jag klurar och klurar, men det känns som att jag bara skrapar på ytan. Det blir mest ett försök att förbättra lite, bara lite - åt gången.

Jag har lagt om träningen lite och försöker hålla isär konditionsträningen och styrketräningen, för mer muskler och mer muskeldefinition (och även bättre kondition of course). Därför blir onsdagar, och söndagar alltid kondition (alltså bodycombat, spinning, löpning eller så). Planen är att tre av de andra dagarna ska innehålla styrka, och sedan två vilodagar (blir det sju dagar?) måste man väl ha.

Jag tror på det här, för det känns fysiologiskt ganska LOGISKT att löpning och styrketräning motverkar varandra. En löparkropp är ju inte gärna musklig och tung.

Tror ni något annat? Dela gärna med er av era tankar...

Jag fick förresten en fråga på Facebook om jag ätit fettförbrännare någonsin, och svaret är ja. Dock är det en djungel därute i fettförbrännarträsket, och jag väljer noga. På innehållsförteckningen ska det bara vara sådant som jag förstår vad det är, de jag har ätit heter "Ripped fuel" och tillverkas av Twinlab. Dom innehåller koffein och cayennepeppar. Naturliga saker. Andra fettförbrännare har nyligen fått säljstopp i vissa delar av Sverige, eftersom dom innehåller Synefrin - det i kombination med Koffein kan vara skadligt för kroppen. Exempel på dessa är till exempel "Heat". (Länk till hela listan hittar ni HÄR)

Kosttillskott eller inte, man tränar ju ändå för att kroppen ska må bra av det - det tycker jag ska genomsyra hela ens vardag! Var snäll mot kroppen liksom...



1 kommentar:

enbitavlivet sa...

Fullt och fast tror jag på't! Kör hårt! :) And still going strong med godislöftet va!? :))