torsdag, maj 03, 2012

Om godis/mat/gymmet/biffighetslöftet.

Jag tror att det bara är 31 dagar kvar nu, men rätta mig gärna om jag har fel. Såhär går det hittills:

• Jag har vågat mig in i gymmet, tänjt gränserna och ådragit mig en sjuhelsikes träningsvärk!

• Jag har kommit betydligt närmare målet, att äta mer än hundra gram protein om dagen.

• Jag har fortfarande INTE blivit nämnvärt jättebiffig, men snart så.

• Och godiset ja...sötsuget är borta. Däremot godissuget (ja, det är två olika saker...har jag upptäckt) är kvar lika mycket. Känslan av att det faktiskt är lugn och skön egentid har präglats av en godis eller två, och nu försöker jag förtvivlat hitta substitut. Dessutom är det svårt att hitta något att fylla de där kalorierna med, eftersom jag inte vill rasa i vikt. Knepigt det där...

Inga kommentarer: