torsdag, maj 24, 2012

Kvällsfika.

Det är svårt att blogga, när man inte känner sig så värst inspirerande. Snarare som en "what not to do". På sju dagar jobbar jag sex stycken nätter. Efter första natten var det utvecklingssamtal på dagis och efter andra var det möte på jobbet. Så, det har inte blivit många timmars sömn - och jag följer inte direkt mina egna råd just nu. Det blir för lite mat, för lite protein och för lite vätska. Nu gör jag ett tappert försök att upprätthålla något, så kvällsfikat blir proteinpudding med hallon. Äntligen! Men jag vet ju vad som kommer efter allt det här, ledig tid.

Måste bara berätta att Dino varit på dagis idag. När jag hämtade honom så berättade fröken att dom var på utflykt, hade klappat får och ätit korv. Sedan sa hon att han hade läst en bok, tre gånger! "Satt han still och läste en bok" frågade jag för att vara säker på att jag hörde rätt. Jepp det hade han gjort! "Ja, ni ska se att det blir något av den där pajken med" deklarerade jag stolt till hans fröken. Får och korv i all ära, men att sitta still och läsa en bok.

Wow.



Inga kommentarer: